Обов‘язки класного керівника
Класний керівник зобов'язаний:
1. Здійснювати систематичний аналіз стану успішності і динаміки загального розвитку своїх вихованців.
2. Організовувати навчально-виховний процес у класі; залучати учнів в систематичну діяльність класного і загальношкільного колективів, вивчати індивідуальні особливості особистості учнів, умови їх життєдіяльності в сім'ї та школі.
3. Відслідковувати та своєчасно виявляти девіантні прояви в розвитку і поведінці учнів, здійснювати необхідну педагогічну та психологічну корекцію, в особливо складних і небезпечних випадках інформувати про це адміністрацію школи.
4. Надавати допомогу вихованцям у вирішенні їхніх гострих життєвих проблем і ситуацій.
5. Організовувати соціальний, психологічний та правовий захист учнів.
6. Залучати до організації виховного процесу в класі педагогів-предметників, батьків учнів, фахівців з інших сфер (науки, мистецтва, спорту, правоохоронних органів та ін.)
7. Пропагувати здоровий спосіб життя.
8. Регулярно інформувати батьків (опікунів) учнів про їхні успіхи або невдачі. Здійснювати управління діяльністю класного батьківського комітету.
9. Контролювати відвідування навчальних занять учнями свого класу.
10. Координувати роботу вчителів-предметників, які працюють у класі з метою недопущення неуспішності учнів і надання їм своєчасної допомоги в навчанні.
11. Планувати свою діяльність по класному керівництву відповідно до вимог до планування виховної роботи, прийнятими в школі.
12. Регулярно проводити класні години та інші позаурочні і позашкільні заходи з класом.
13. Вести документацію по класу (особисті справи учнів, класний журнал, перевіряти щоденники учнів), а також з виховної роботи (план виховної роботи в класі, звіти, індивідуальні картки вивчення особистості учня, довідки, характеристики, розробки виховних заходів тощо) .
14. Підвищувати свою кваліфікацію у сфері педагогіки та психології, сучасних виховних і соціальних технологій. Брати участь у роботі методичного об'єднання класних керівників.
15. Готувати та надавати звіти різної форми про клас і власну роботу на вимогу адміністрації школи.
16. Дотримуватися вимог техніки безпеки, забезпечувати збереження життя і здоров'я дітей під час проведення позакласних, позашкільних заходів.
17. Бути прикладом для учнів у приватному та суспільному житті, демонструвати на власному прикладі зразки моральної поведінки.
2. Організовувати навчально-виховний процес у класі; залучати учнів в систематичну діяльність класного і загальношкільного колективів, вивчати індивідуальні особливості особистості учнів, умови їх життєдіяльності в сім'ї та школі.
3. Відслідковувати та своєчасно виявляти девіантні прояви в розвитку і поведінці учнів, здійснювати необхідну педагогічну та психологічну корекцію, в особливо складних і небезпечних випадках інформувати про це адміністрацію школи.
4. Надавати допомогу вихованцям у вирішенні їхніх гострих життєвих проблем і ситуацій.
5. Організовувати соціальний, психологічний та правовий захист учнів.
6. Залучати до організації виховного процесу в класі педагогів-предметників, батьків учнів, фахівців з інших сфер (науки, мистецтва, спорту, правоохоронних органів та ін.)
7. Пропагувати здоровий спосіб життя.
8. Регулярно інформувати батьків (опікунів) учнів про їхні успіхи або невдачі. Здійснювати управління діяльністю класного батьківського комітету.
9. Контролювати відвідування навчальних занять учнями свого класу.
10. Координувати роботу вчителів-предметників, які працюють у класі з метою недопущення неуспішності учнів і надання їм своєчасної допомоги в навчанні.
11. Планувати свою діяльність по класному керівництву відповідно до вимог до планування виховної роботи, прийнятими в школі.
12. Регулярно проводити класні години та інші позаурочні і позашкільні заходи з класом.
13. Вести документацію по класу (особисті справи учнів, класний журнал, перевіряти щоденники учнів), а також з виховної роботи (план виховної роботи в класі, звіти, індивідуальні картки вивчення особистості учня, довідки, характеристики, розробки виховних заходів тощо) .
14. Підвищувати свою кваліфікацію у сфері педагогіки та психології, сучасних виховних і соціальних технологій. Брати участь у роботі методичного об'єднання класних керівників.
15. Готувати та надавати звіти різної форми про клас і власну роботу на вимогу адміністрації школи.
16. Дотримуватися вимог техніки безпеки, забезпечувати збереження життя і здоров'я дітей під час проведення позакласних, позашкільних заходів.
17. Бути прикладом для учнів у приватному та суспільному житті, демонструвати на власному прикладі зразки моральної поведінки.
Права класного керівника
Класний керівник має право:
1. Виносити на розгляд адміністрації школи, педагогічної ради, органів шкільного самоврядування, батьківського комітету пропозиції, ініціативи, як від імені класного колективу, так і від свого імені.
2. Отримувати своєчасну методичну та організаційно-педагогічну допомогу від керівництва школи.
3. Самостійно планувати виховну роботу з класним колективом, розробляти індивідуальні програми роботи з дітьми та їх батьками (опікунами), визначати норми організації діяльності класного колективу та проведення класних заходів.
4. Запрошувати до школи батьків (опікунів) учнів з питань, пов'язаних з діяльністю класного керівника, або інших питань.
5. Здійснювати індивідуальний режим роботи з дітьми.
6. Самостійно визначати форми планування виховної роботи з класом з урахуванням виконання основних принципів загальношкільного планування.
7. Класний керівник має право на захист власної честі, гідності та професійної репутації в разі незгоди з оцінками його діяльності з боку адміністрації школи, батьків, учнів, інших педагогів.
2. Отримувати своєчасну методичну та організаційно-педагогічну допомогу від керівництва школи.
3. Самостійно планувати виховну роботу з класним колективом, розробляти індивідуальні програми роботи з дітьми та їх батьками (опікунами), визначати норми організації діяльності класного колективу та проведення класних заходів.
4. Запрошувати до школи батьків (опікунів) учнів з питань, пов'язаних з діяльністю класного керівника, або інших питань.
5. Здійснювати індивідуальний режим роботи з дітьми.
6. Самостійно визначати форми планування виховної роботи з класом з урахуванням виконання основних принципів загальношкільного планування.
7. Класний керівник має право на захист власної честі, гідності та професійної репутації в разі незгоди з оцінками його діяльності з боку адміністрації школи, батьків, учнів, інших педагогів.
Організація діяльності класного керівника
1. Класний керівник щодня:
• визначає відсутніх учнів на уроках та тих, що запізнилися, з'ясовує причини їх відсутності або запізнення, проводить профілактичну роботу з попередження запізнень та пропуску навчальних занять;
• організовує і контролює чергування учнів у класному кабінеті;
• організовує різні форми індивідуальної роботи з учнями, у тому числі в разі виникнення девіації в їхній поведінці;
2. Класний керівник щотижня:
• перевіряє ведення учнями щоденників з виставленням оцінок за тиждень;
• проводить класну виховну годину відповідно до плану виховної роботи;
• організовує роботу з батьками (за потребою);
• проводить роботу з вчителями-предметниками, що працюють в класі (за потребою);
• аналізує стан успішності в класі в цілому і в окремих учнів;
3. Класний керівник щомісяця:
• відвідує уроки в своєму класі;
• отримує консультації у психолога та окремих вчителів;
• організовує роботу класного активу;
• вирішує господарські питання в класі;
4. Класний керівник протягом півсеместру:
• оформлює і заповнює класний журнал;
• бере участь у роботі методичного об'єднання класних керівників;
• проводить аналіз виконання плану виховної роботи, стану успішності та рівня вихованості учнів;
• проводить корекцію плану виховної роботи на наступну частину семестру;
• проводить класні батьківські збори;
• представляє в навчальну частину звіт про успішність учнів класу за половину семестру;
5. Класний керівник щорічно:
• оформлює особисті справи учнів;
• аналізує стан виховної роботи в класі та рівень вихованості учнів протягом року;
• складає план виховної роботи в класі (план класного керівника);
• збирає і надає в адміністрацію школи статистичну звітність про учнів класу (успішність, матеріали для звіту за загальношкільною формою, працевлаштування випускників та ін.)
6. Виховні заходи для учнів проводяться не менше двох у семестрі (не враховуючи класних виховних годин).
7. Класні виховні години проводяться не менше двох разів на місяць.
8. У відповідності зі своїми функціями класний керівник вибирає форми роботи з учнями:
• індивідуальні (бесіда, консультація, обмін думками, надання індивідуальної допомоги, спільний пошук вирішення проблеми тощо);
• групові (творчі групи, органи самоврядування та ін.);
• колективні (конкурси, вистави, концерти, походи, зльоти, змагання та ін.)
• визначає відсутніх учнів на уроках та тих, що запізнилися, з'ясовує причини їх відсутності або запізнення, проводить профілактичну роботу з попередження запізнень та пропуску навчальних занять;
• організовує і контролює чергування учнів у класному кабінеті;
• організовує різні форми індивідуальної роботи з учнями, у тому числі в разі виникнення девіації в їхній поведінці;
2. Класний керівник щотижня:
• перевіряє ведення учнями щоденників з виставленням оцінок за тиждень;
• проводить класну виховну годину відповідно до плану виховної роботи;
• організовує роботу з батьками (за потребою);
• проводить роботу з вчителями-предметниками, що працюють в класі (за потребою);
• аналізує стан успішності в класі в цілому і в окремих учнів;
3. Класний керівник щомісяця:
• відвідує уроки в своєму класі;
• отримує консультації у психолога та окремих вчителів;
• організовує роботу класного активу;
• вирішує господарські питання в класі;
4. Класний керівник протягом півсеместру:
• оформлює і заповнює класний журнал;
• бере участь у роботі методичного об'єднання класних керівників;
• проводить аналіз виконання плану виховної роботи, стану успішності та рівня вихованості учнів;
• проводить корекцію плану виховної роботи на наступну частину семестру;
• проводить класні батьківські збори;
• представляє в навчальну частину звіт про успішність учнів класу за половину семестру;
5. Класний керівник щорічно:
• оформлює особисті справи учнів;
• аналізує стан виховної роботи в класі та рівень вихованості учнів протягом року;
• складає план виховної роботи в класі (план класного керівника);
• збирає і надає в адміністрацію школи статистичну звітність про учнів класу (успішність, матеріали для звіту за загальношкільною формою, працевлаштування випускників та ін.)
6. Виховні заходи для учнів проводяться не менше двох у семестрі (не враховуючи класних виховних годин).
7. Класні виховні години проводяться не менше двох разів на місяць.
8. У відповідності зі своїми функціями класний керівник вибирає форми роботи з учнями:
• індивідуальні (бесіда, консультація, обмін думками, надання індивідуальної допомоги, спільний пошук вирішення проблеми тощо);
• групові (творчі групи, органи самоврядування та ін.);
• колективні (конкурси, вистави, концерти, походи, зльоти, змагання та ін.)
Документація класного керівника
Класний керівник веде таку документацію:
- Аналіз і план виховної роботи (на основі перспективного плану роботи загальноосвітнього закладу). Форма аналізу і плану виховної роботи визначається шкільним методичним об'єднанням класних керівників;
- План роботи - сітка на кожний семестр;
- Соціальний паспорт класу (форма встановлюється адміністрацією школи);
- Результати педагогічного, соціологічного, психологічного, фізичного, медичного дослідження учнів класу;
- Протоколи засідань батьківських комітетів і батьківських зборів, матеріали для підготовки батьківських зборів;
- Розробки, сценарії, сценарні плани виховних заходів, що проводяться з дітьми (в т.ч. класних виховних годин);
- Матеріали методичної роботи з класного керівництва;
- Звіти, аналітичні матеріали.
Перелік справ, які повинен робити класний керівник
1. Діагностування учнів: опитування, анкетування,
співбесіди, спостереження, контроль
щоденників і класного журналу, визначення рівнів
вихованості.
2. Планування виховної роботи.
3. Аналіз виховної діяльності в класі.
4. Ведення щоденника спостережень.
5. Відвідування учнів на дому.
6. Залучення учнів до громадської діяльності.
7. Проведення класних годин.
8. Підготовка до конкурсів, змагань, олімпіад.
9. Проведення свят, дискотек, репетицій до концертів.
10. Проведення батьківських зборів та індивідуальна робота з
батьками.
11. Відвідування районних/міських заходів.
12. Засідання МО класних керівників.
13. Професійне навчання.
14. Підготовка звітної документації.
15. Участь у засіданні педрад.
16. Проведення екскурсій.
17. Підготовка і проведення зльотів і походів.
18. Організація роботи з чергування та прибирання території.
19. Взаємодія з вчителями-предметниками.
20. Організація дозвілля учнів через систему додаткової
освіти.
21. Облік успішності, аналіз, організація допомоги та
підтримки відстаючих учнів.
22. Персональна робота з важкими (педагогічно запущеними)
учнями.
23. Відвідування уроків у конфліктних ситуаціях і взаємодія
з початківцями вчителями.
24. Проведення роботи з профорієнтації учнів.
25. Організація творчої позакласної діяльності учнів.
26. Випуск настінних газет, ведення літопису класу.27.
Організація діяльності учнівського самоврядування.
28. Аналіз та вирішення конфліктних ситуацій.
29. Збір інформації для щомісячного заохочення учнів.
30. Складання плану на канікули і проведення канікулярних
заходів.
31. Вивчення читацьких, музичних, художніх інтересів учнів.
32. Проведення класних спортивних змагань.
33. Підготовка до шкільних свят.
34. Річний звіт класного керівника.
35. Вивчення літератури по класному керівництву.
36. Підготовка виступу на педраді з проблем виховання.
37. Робота з активом класу.
38. Підготовка довідок та аналітичних матеріалів для
адміністрації школи. 39. Вечірні телефонні
бесіди з батьками.
40. Організація роботи в підшефному класі.
41. Контроль за дисципліною учнів (явка в школу, прогули,
запізнення, зовнішній вигляд).
42. Організація медичного відстеження за станом здоров'я
учнів (зір, нервова система, постава
тощо).
43. Аналіз навчального навантаження, дозування домашніх
завдань, контрольних робіт.
44. Взаємодія зі шкільним психологом при роботі з групою
ризику.
45. Участь у загальношкільних заходах.
46. Організація для батьків вечора-презентації досягнень
учнів (на виставці досягнень
представлені всі успіхи класу і кожного учня у
найрізноманітніших напрямках: успіхи в спорті,
газети, грамоти і дипломи, творчі роботи, описи вчинків і
досягнень).
47. Організація вивчення історії малої батьківщини - історії
своєї родини, людей які живуть поруч.
48. Організація підтримки і допомоги ветеранам, інвалідам,
хворим дітям.
49. Цілорічна акція "Зелений світ" - вирощування
рослин, догляд за тваринами.
50. Проведення ігрових днів: психологічні, пізнавальні,
творчі, спортивні ігри
Форми роботи з батьками
· Батьківські збори.
· Бесіди (колективні, групові, індивідуальні).
· Прес-конференції з проблем родинного виховання.
· Усні журнали.
· Диспути.
· Дискусії.
· Зустріч за «круглим столом».
· Конференції з досвіду сімейного виховання.
· Перегляд фільмів на педагогічні теми.
· Читацькі конференції.
· Дні відкритих дверей.
· Презентація матеріалів, журналів про родинне виховання.
· Створення рукописних книг «Дерево мого роду».
· Клуби для батьків «Ми і наші діти», «Психологія спілкування з дітьми».
· Консультаційні пункти «Виникло питання».
· Семінари-практикуми.
· Оформлення куточків для батьків.
· Турнір з актуальних проблем родинного виховання.
· Консультації-практикуми.
· Батьківські посиденьки.
· Підготовка тематичних папок з конкретної проблеми для батьків.
· Практикум «Ділові ігри».
· Телефон довіри.
· Написання творів-мініатюр на тему «Мої діти», «Яка донька (син)?», «Захоплення моєї доньки (сина)».
Бесіди з ПДТ (попередження усіх видів дитячого травматизму)
напередодні канікул
Клас_____ Класний
керівник____________________________________________ (П.І.Б.)
1. Правила дорожнього руху
• Ходити тільки по правiй
сторонi тротуару;
• дорогу переходити не
поспiшаючи;
• не можна переходити
дорогу навскіс;
• переходячи дорогу слiд
подивитися налiво, дiйшовши до середини зупинитися i подивитися
направо;
• якщо не встигли перейти
вулицю i рух транспорту почався, слiд зупинитися на серединi вулицi i
зачекати, поки рух
припиниться;
• якщо немає тротуарiв,
слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що
рухається.
2. Правила електробезпеки
• Під час вимикання
електроприладiв забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;
• категорично
забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
• не торкатися мокрими
руками електроприладiв, якi знаходяться під напругою;
Пам’ятайте: зовнiшнiми
ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний
запах пiдгораючої
iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.
3. Вибухонебезпечні
предмети
• До виявлених
вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати,
розряджати, зберiгати;
• забороняється
використовувати снаряди для розведення вогню;
• не можна збирати,
здавати снаряди в металобрухт;
• виявивши
вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу,
вiйськкомат.
4. Правила протипожежної
безпеки
• дотримуйтесь правил
протипожежної безпеки пiд час встановлення ялинок, пiд час проведення
новорiчних свят;
• гра з вогнем — одна з
причин пожежi;
• дотримуйтесь правил
протипожежної безпеки в турпоходi.
5. Правила поведiнки на
водi
• Купатися можна тiльки в
сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—
25градусів С i води — не
менш нiж 18—20 градусів С; • купатися дозволяється тiльки в спецiально
вiдведених мiсцях;
• забороняється заходити у
воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
• не запливайте за знаки
огорожi акваторiї пляжу;
• грубi iгри та пустощi у
водi небезпечнi для життя;
• не забруднюйте воду та
берег;
• не подавайте хибних
сигналiв тривоги;
• не користуйтесь
надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для
плавання.
6. Правила поведiнки на
кризi
• Не виходьте на кригу,
мiцнiсть якої вам невiдома;
• не виходьте на кригу пiд
час льодоходу, весняної вiдлиги, снiгу i сильних перепадiв температури
повiтря,
• не збирайтесь на кризi
великими групами;
• не заїжджайте на лижах з
крутого берега на неперевiрену кригу.
7. Правила культури
поведiнки.
• Завжди прагнiть бути
культурною людиною;
• поступайтеся мiсцем
людям похилого вiку;
• поважайте старших, не
будь грубим;
• не гуляйте пiзнiше 22
години;
• не сидiть цiлодобово
бiля телевiзора, комп’ютера;
• бiльше читайте художньої
лiтератури.
8. Категорично
забороняється
• Ходити на територiї
новобудов;
• купатися без догляду
дорослих;
• розводити вогнище в
лiсi, поблизу лiнiй електропередач;
• iздити на велосипедi на
тiй частинi дороги, де рухається транспорт.
9. Суворо дотримуйтесь
правил:
• дорожнього руху;
• користування газовими,
електричними приладами;
• поведiнки дiтей на водi;
• користування
пасажирським лiфтом;
• протипожежної безпеки;
• прогулянки на
велосипедi.
Пiсля проведення бесiд з
профiлактики усіх видів дитячого
травматизму учні розписуються
в тiм, що прослухали
їх у відповідних журналах Золоті правила класного
керівника
1. Бути особистістю, до
якої діти тягнутимуться.
2. Вчитель повинен
викликати любов і повагу дітей до себе. А це можливо, коли він сам
любить, поважає та
піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.
3. У вчителя не має бути
„любимчиків”, тоді дитина прислухатиметься до порад такого
вчителя, виконуватиме його
прохання, ділитиметься з ним найсокровеннішим.
4. Учитель має бути
веселим, жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає
його до дітей і зберігає
його серце та нерви у порядку.
5. Вчитель повинен
правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії
завдяки природі,
мистецтву.
6. Вчителю слід завжди
бути доброзичливим. Немає в дитині нічого такого, що вимагало б
жорстокості. Зло
перемагають добром, любов’ю. Вчитель повинен бажати дитині лише добра,
виховувати в неї добро
своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.
7. Учителю варто читати
більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.
8. Завдання вчителя, як
особистості: „знайди
себе в собі”, підкори себе
собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.
9. Учитель повинен
володіти мистецтвом індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її,
підтримати в ній вогник
самоповаги.
10. Класний керівник має
створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина
пам’ятає, що поруч з нею
людина, з інтересами якої треба рахуватися.
11. Педагог має бути
річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум, не допускати
поспішних, непродуманих
рішень, не залежати від настрою.
12. Вчителю слід дорожити
довір’ям дитини, любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між
учителем і дітьми
складатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти
найвище благо: людську
гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.
Вчителю необхідно
виховувати у дітей самодисципліну, боротися з лінощами. Разом з батьками
слід добиватися того, щоб
дитина сама себе обслуговувала.
Виховний захід на тему: «ФОРМУЛА ВИБОРУ
ПРОФЕСІЇ: МОЖУ + ХОЧУ + ТРЕБА» (гра – експрес)
В) Вправа " Реклама професії" (10 хв.) [5] Вчитель. Майбутнє наше залежатиме, в якійсь мірі, від того яку професію ми оберемо. А, головне, чи буде вона улюбленою. Ви вже зробили свій вибір і зараз ми побачимо як добре Ви знаєте свою професію. Завдання для команд - зробити рекламу своєї професії у вигляді заставки на телебаченні, або як рекламний щит. Реклама повинна містити: символ професії; девіз;особливості, які відрізняють її від інших. Ви можете використати при цьому олівці, фломастери, вирізки з журналів і Вашу фантазію. На виконання завдання – 5 хв. (Учасники готуються, через 5 хв. презентують свої роботи.) Обговорення. Які почуття у Вас викликало це завдання? Чим відрізняються Ваші професії? Назвіть, чим вони схожі між собою? З якою метою виконувалася ця вп
Виховний захід на тему: «ФОРМУЛА ВИБОРУ
ПРОФЕСІЇ: МОЖУ + ХОЧУ + ТРЕБА» (гра – експрес)
Мета:
виховувати любов до праці, розвивати у дітей розумові та творчі здібності,
уміння, навички з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбутньої професії.
Обладнання.
Вислови про працю, анкети для учнів.
Учитель:
Шановні учні. Сьогодні ми проводимо виховну годину з трудового виховання і
професійної орієнтації на тему «Формула вибору професії: можу + хочу + треба.».
Вона актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того
як людина працюватиме, буде залежати майбутнє не тільки сім’ї, а й держави. Як
ви вже здогадалися, сьогодні мова піде про вибір професій.
1. Відгадування ребусів
2. Відгадування загадок
1) У пору літню, в час
осінній,
Навесні – в гарячий час-
Косять, жнуть вони і сіють,
Орють лан у котрий раз!
(Хлібороби)
Навесні – в гарячий час-
Косять, жнуть вони і сіють,
Орють лан у котрий раз!
(Хлібороби)
2) Твій одяг вийде, мов
картинка:
Все по тобі – рукав і спинка.
Тож на примірці – так годиться –
Стій рівно і не смій крутиться.
(Кравець)
Все по тобі – рукав і спинка.
Тож на примірці – так годиться –
Стій рівно і не смій крутиться.
(Кравець)
3) Він приходить
у білім халаті-
Добрими ліками
Пахне в кімнаті.
(Лікар)
у білім халаті-
Добрими ліками
Пахне в кімнаті.
(Лікар)
4) Хто розносить нам
листи,
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він?...
(Листоноша)
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він?...
(Листоноша)
5) Першим стрічає
він сонце у місті.
Двір наш і вулиця –
Глянь, які чисті!
(Двірник)
він сонце у місті.
Двір наш і вулиця –
Глянь, які чисті!
(Двірник)
6) Машиною пілот керує,
А будівельник дім будує,
Літак людині підкоряєтся,
Як ця людина називається.
(Пілот)
А будівельник дім будує,
Літак людині підкоряєтся,
Як ця людина називається.
(Пілот)
7) Одяг шиють нам
кравці,
У справі цій вони митці!
Вбрання необхідне дорослим, малечі...
А хто продає його, діти, до речі?
(Продавець)
У справі цій вони митці!
Вбрання необхідне дорослим, малечі...
А хто продає його, діти, до речі?
(Продавець)
8) Від хворості лікують
лікарі,
У школі нас навчають вчителі.
Нащадкам картини художник залише...
А знаете, друзі, хто музику пише?
(Композитор)
У школі нас навчають вчителі.
Нащадкам картини художник залише...
А знаете, друзі, хто музику пише?
(Композитор)
9) Сьогодні король він,
а завтра – вояк,
Хто він такий – не збагнути ніяк.
На сцені він сумує і всміхається.
Як же його работа називається?
(Актор)
Хто він такий – не збагнути ніяк.
На сцені він сумує і всміхається.
Як же його работа називається?
(Актор)
10) Випікає для малечі
Різні дуже смачні речі:
Печиво, торти і здобу.
Як зовуть таку особу?
(Кондитер)
Різні дуже смачні речі:
Печиво, торти і здобу.
Як зовуть таку особу?
(Кондитер)
11) Впевнено оркестр
звучить –
Зал зачарований мовчить.
Прекрасна музика хвилює,
А хто оркестром тим керує?
(Диригент)
Зал зачарований мовчить.
Прекрасна музика хвилює,
А хто оркестром тим керує?
(Диригент)
12) Хто навчає футболістів,
Фігурістів і штангістів,
І від турнірів українських
Веде до ігор Олімпійських?
(Тренер) Гроші витрачаю вміло:
Фігурістів і штангістів,
І від турнірів українських
Веде до ігор Олімпійських?
(Тренер) Гроші витрачаю вміло:
Я вкладаю їх у діло.
Маю булочну й пекарню,
І салон, і перукарню.
Свиноферму, звідки м'ясо
Відправляю в цех ковбасний.
І скуповую товари,
І розвожу по базару.
Лік грошам я добре знаю,
Їх на вітер не пускаю. (Бізнесмен)Хто в лікарні по палаті
Ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
Хто хвороби всі лікує?
Хто призначить процедури,
І таблетки, і мікстури,
Щоб здоровим буть довіку?
Це, звичайно, мудрий …
(Лікар)
От в кого тяжка робота, -
Аж чоло блищить від поту!
Рано-вранці я встаю, поле оглядаю.
Там вирує, колоситься
Золота густа пшениця.
Є садок, город і ферма.
І працюю я уперто.
Маю трактори сучасні
І комбайни першокласні.
На землі господарюю.
Добре всіх вас нагодую.
(Фермер)
Знань чимало в нього є,
Дітлахам їх віддає.
Міста Знань постійний житель -
Носить горде ймення... вчитель.
В трубах дірочки латає,
В них несправність виправляє.
Труб і кранів чудо-технік
Добрий дядечко... сантехнік.
Слоненяті чи качаті,
Котеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин... ветеринар.
Рідний край охороняти,
Від чужих обороняти
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник... військовий.
Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас.Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить... водій.
Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває...
Каменяр і покрівельник
Носять назву... будівельник.
Вміє справно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам... продавець.
Квіточки попідливає,
Кущики попідстригає...
Для рослинок – чарівник,
Любить землю... садівник.
Хто на кухні хазяйнує?
Хто каструлями керує
І з ножем працює вправно?
Хто смачні готує страви,
Пиріжки пече рум'яні,
Варить борщ смачний, духм'яний,-
Не відтягнеш і за вуха?
Хто цей майстер? Звісно ж …(Кухар)
Хай
летить, як птах крилатий,
Залюбки він куховарить –
нам смачненькі страви варить.
(Кухар)
Громадян охороняє
і порушників шукає. (Міліціонер)
Із пожежами воює,
від вогню усе рятує. (Пожежник)
Все, що бачите, малята,
може вам намалювати. (Художник)
Із кермом приятелює,
все дорогами мандрує. (Водій)
Спритно зайчика за вуха
він дістане з капелюха.
(Фокусник)
Що під руку попадає,
догори усе злітає. (Жонглер)
Легко розігне підкову,
щоб скрутити в бублик знову.
(Силач)
А
почну я з притчі.
Якось
один народ вів нелегку боротьбу проти загарбників. І коли всім стало ясно, що
вони програють битву, вояки вже не вірили своєму воєначальнику, пішла паніка,
тоді люди звернулися до Господа і попросили: «О, Господи, допоможи нам, покажи,
де та людина, яка поверне військо і надихне його на перемогу над ворогом!»
Господь змилувався й показав дім, де жила така людина. Це був дім шевця. Отже,
людина, яка могла бути генералом, шила не дуже гарне взуття, а бездарний
генерал вів військо до поразки.
В
чому ж суть притчи?
Діти.
Правильний вибір професії.
Учитель.
Так! Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися
тим, що тебе цікавить, приносить радість – одна з найважливіших умов відчуття
життєвої повноцінності. Вибір навчального закладу, а згодом професії, значною
мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна докладатися на
випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми. Не
менш важлива обставина – людина повинна робити те, до чого має хист і
здібності. Таку працю вона виконуватиме залюбки і найкраще. Це принесе користь
людині і всьому суспільству. Звичайно, свої таланти і нахили можна успішно виявити, застосувати в
багатьох професіях, а не тільки в одній, як часом помилково уявляють батьки та
діти. Щоб дійти правильного рішення, треба бути добре поінформованими. І хоча в
цьому плані школи, підприємства, державні та громадські організації проводять
значну роботу, необхідно самим виявити ініціативу і шукати належну інформацію.
Багато зла може принести прагнення батьків за всяку ціну «пробитися» до певної
школи, до певної спеціальності, якщо дитина не виявляє до цього ані хисту, ані
бажання. Багато людей й досі дуже обмежено уявляють собі коло професій, які
можна здобути в різноманітних навчальних закладах. Якби суспільство виходило з
таких уявлень, то ми б мали повно продавців, кухарів, перукарів, шоферів,
юристів, співаків та акторів, а для решти професій, а їх переважна більшість,
людей би не вистачило.
Отже,
основним завданням і вчителів, і батьків є підготовка дітей до свідомого вибору
майбутньої професії.
Учитель.
Здавна відомо, що батьки для дітей є взірцем у житті, еталоном чистоти,
доброти, порядності. Вони намагаються бути схожими на них. Адже від батьків
діти успадковують все найкраще: характер, здібності й, нарешті, – талант.
Талановиті батьки – талановиті діти! А зараз ми помандруємо у світ професій і
познайомимо вас із класифікацією спеціальностей за п’ятьма типами, а саме:
Людина
– людина.
Людина
– техніка.
Людина
– природа.
Людина
– знакова система.
Людина
– художній образ.
1-й
учень. До першого типу належать такі професії: педагог, лікар, продавець… Той,
хто хоче обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські
здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість.
2-й
учень. До другого типу можна віднести такі професії: інженер, водій, електрик,
слюсар… Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти
геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.
3-й
учень. Третій тип об’єднує професії ветеринара, агронома, геолога…
4-й
учень. Четвертий тип включає такі професії, як програміст, економіст, коректор,
менеджер, бухгалтер.
5-й
учень. І нарешті, до п’ятого типу вчені відносять професії музиканта, актора,
письменника, художника, архітектора, дизайнера, модельєра, косметолога…
Тест
на виявлення типу професії, до якої ви схильні
Після відповідного навчання Ви
зможете виконувати певну роботу. Але якщо б Вам довелося обирати тільки з двох
можливих, то якій би Ви надали перевагу? У кожній з 20-ти пар запропонованих
видів діяльності оберіть тільки один вид {а або б), знайдіть ділянку у бланку
відповідей з відповідним номером (наприклад: 6а, 106) і поряд поставте знак
"+". Аркуш для відповідей містить 5 колонок. Кожна колонка відповідає
певному типові професії, і у ній проставлені номери з опитувальника, які
належать до певного типу. а б
1. Доглядати за тваринами -
Обслуговувати машини, прилади (стежити, регулювати)
2. Допомагати хворим
- Складати таблиці, схеми,
програми для обчислювальних машин
3. Стежити за якістю книжкових
ілюстрацій, художніх листівок, плакатів, грамплатівок - Стежити за станом,
розвитком рослин
4. Обробляти матеріали (дерево,
тканина, метал, пластмасу й т.д.) - Доводити товари до споживача,
рекламувати, продавати
5. Обговорювати зміст
науково-популярних книг, статей (п'єси, концерти й т.д.) - Обговорювати художні
книги
6. Вирощувати молодняк (тварин
якої-небудь породи) - Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні
яких-небудь дій (трудових, навчальних, спортивних)
7. Копіювати малюнки, зображення
(або налагоджувати музичні інструменти) - Керувати будь-яким вантажним засобом
- підйомним краном, трактором, тепловозом і ін.
8. Повідомляти, роз'ясняти людям
потрібні їм відомості (у довідковому бюро, на екскурсії й т.д.) - Оформляти
виставки, вітрини (або брати участь у підготовці п'єс, концертів)
9. Ремонтувати речі, вироби
(одяг, техніку), житло - Шукати й виправляти помилки в текстах, таблицях,
малюнках
10. Лікувати тварин - Виконувати
обчислення, розрахунки
11. Виводити нові сорти рослин -
Виконувати обчислення, розрахунки
11. Виводити нові сорти рослин -
Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг, будинку
й т.п.)
12. Розбирати суперечки, сварки
між людьми (переконувати, роз'ясняти, карати, заохочувати) - Розбиратися в
кресленнях, схемах (перевіряти, уточнювати, упорядковувати)
13. Спостерігати, вивчати роботу
кружків художньої самодіяльності - Спостерігати, вивчати життя мікробів
14. Обслуговувати, налагоджувати
медичні прилади, апарати - Надавати людям медичну допомогу при пораненнях,
забитих місцях
15. Художньо описувати,
зображувати події, що спостерігаються або
уявляються Складати точні
описи, звіти про спостережувані явища, події, вимірювані об'єкти й т.п.
16. Робити лабораторні аналізи в
лікарні - Приймати, оглядати хворих, розмовляти з ними, призначати лікування
17. Красити або розписувати стіни
приміщень, поверхню виробів - Здійснювати монтаж або зборку машин,
приладів
18. Організовувати культпоходи
однолітків або молодших хлопців у театри, музеї; організовувати екскурсії,
туристичні походи й т.п. - Грати на сцені, брати участь у концертах
19. Виготовляти по кресленнях
деталі, вироби (машини, одяг), будувати будинки - Займатися кресленням, копіювати
креслення, карти
20. Вести боротьбу із хворобами
рослин, шкідниками лісу, саду - Працювати на клавішних машинах (друкарській
машинці, телетайпі, складальній машині)
Аркуш відповідей:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1а
|
1б
|
2а
|
2б
|
3а
|
3б
|
4а
|
4б
|
5а
|
5б
|
6а
|
6б
|
7а
|
||
7б
|
8а
|
8б
|
||
9а
|
9б
|
|||
10а
|
10б
|
|||
11а
|
11б
|
12а
|
12б
|
13а
|
13б
|
14а
|
14б
|
15а
|
15б
|
16а
|
16б
|
17а
|
||
17б
|
18а
|
18б
|
||
19а
|
19б
|
|||
20а
|
20б
|
Обробка результатів:
За кожен знак "+"
ставиться 1 бал. Бали кожної колонки підсумовуються, а їхня кількість визначає
схильність до тієї чи іншої професії.
Назва типів професії за
колонками: "Людина - природа".
"Людина - техніка".
"Людина - людина".
"Людина - знак".
"Людина - художній
образ".
Учні розказують хто ким хоче бути
Конкурс
1. "Допитлива ворона"
- кмітлива ворона заглядала в книжку і
залишила в деяких словах своє "кар". Відгадайте ці слова. За сигналом
вчителя піднімаємо сиганльні картки.
_ _ кар (лікар)
Той, хто лікує людей.
Той, хто лікує людей.
_ _ кар (токар)
Фахівець, який працює на токарному станку.
Фахівець, який працює на токарному станку.
_ _ _ кар (казкар)
Той, хто знає багато казок.
Той, хто знає багато казок.
_ _ _ кар (друкар)
Фахівець, який працює у видавництві.
Фахівець, який працює у видавництві.
_ _ _ _ кар (аптекар)
Той, хто працює в аптеці.
Той, хто працює в аптеці.
Назвіть прізвища, які походять
від назв професій
КлименкоКравченкоПетренкоКосаренкоПасічникРибальченкоКрамаренкоНестерчук
ШевченкоГарматюкКоваликМаляренкоГайовийСердюкПастушенкоКоваленкоСтоляренкоЛісниченкоКучерПрокопченкоРадченкоСтороженко
Пісні про професії
Розважальний тур. "На городі бузина, а в Кієві
дядько"
- Від команди виділяється троє гравців.
Вони отримують від ведучого картку з певним словом (назва професії) Кожен з
трьох гравців повинен назвати ще одне поняття – слово, яке, на його думку,
тісно повязане з даним і допоможе команді відгадати, що написано на картці.
Лікар – одужання, пацієнт, таблетки.
Детектив – розслідування, злочин, книга.
Бібліотекар – книга, читання, сторінки.
Регулюварник – дорога, світлофор, транспорт.
Художник – олівець, малювання, фарби.
Рибалка – риба, гачок, вудочка.
Кравець - одяг, ножиці, голка.
Листоноша – газети, телеграми, сумка.
Шофер – автомобіль, вантаж, колеса.
Хлібороб – поле, пшениця, комбайн.
Детектив – розслідування, злочин, книга.
Бібліотекар – книга, читання, сторінки.
Регулюварник – дорога, світлофор, транспорт.
Художник – олівець, малювання, фарби.
Рибалка – риба, гачок, вудочка.
Кравець - одяг, ножиці, голка.
Листоноша – газети, телеграми, сумка.
Шофер – автомобіль, вантаж, колеса.
Хлібороб – поле, пшениця, комбайн.
Конкурс
3. "Хто більше назве
професій?"
На кожен крок потрібно назвати професію дорослих.
На кожен крок потрібно назвати професію дорослих.
При
виборі майбутньої професії необхідно обов’язково враховувати деякі фактори.
1. Слід перш за все брати до уваги фізичний та
психологічний стан людини, стан здоров’я. Так, небажано обирати будівельні
професії, якщо організм схильний до застудних захворювань і реакцій алергійного
характеру; тим, хто має дефекти зору, не рекомендуються професії водія
автотранспорту та електронника (доводиться працювати з дрібними деталями),
кравчині і закрійника, в’язальниці і гаптувальниці; тим, хто має слабкий
вестибулярний апарат – обирати професії, пов’язані з мореплавством та
керуванням літака. Закон України «Про охорону праці» передбачає:
гарантії
прав громадян на охорону праці;
організацію
охорони праці на виробництві;
стимулювання
заходів щодо охорони праці;
державні,
міжгалузеві та галузеві нормативні акти про охорону праці;
державне
управління охороною праці;
державний
нагляд і контроль за охороною праці;
– відповідальність працівників за порушення
вимог законодавчих і нормативних актів про охорону праці.
Інформацію
про працевлаштування та навчання можна одержати безпосередньо в різноманітних
навчальних закладах, а також із довідників для абітурієнтів (довідник на
книжковій виставці).
Учитель.
Якщо учні 11 класу уже більш конкретно говорять про свою майбутню професію, то
вам хочеться бути і лікарями, і артистами, і космонавтами, а ще – в’язати,
читати книги, допомагати батькам по господарству. А це – світ дитячих
захоплень, який приведе їх у країну Професії. І стануть вони справжніми
громадянами України.
У людини є три шляхи, щоб
розумно вчинити: перший, найшляхетніший, — думати, другий, найлегший, —
наслідувати, третій, найбільш гіркий, — досвід. Конфуцій
"Романтична" або "інтелігентна" професія. На жаль, виявляється, що для успішної реалізації себе в професіях такого роду доводиться здійснювати масу рутинних, неромантичних та іноді навіть неінтелігентних дій. Зворотний бік медалі відкрився, так би мовити. Відчуття, що без нахабної самореклами ти нікому не потрібний. Образа і біль від того, що обставини не дозволяють реалізувати себе. Типовий приклад: щорічно один тільки ВДІК випускає кількадесят кінорежисерів. Імена кінорежисерів, творіння яких доходять до глядача, можна перерахувати по пальцях. Як почувається решта? Можливо, вони могли б зняти не менш талановите кіно, але ми про це не дізнаємося...
"Романтична" або "інтелігентна" професія. На жаль, виявляється, що для успішної реалізації себе в професіях такого роду доводиться здійснювати масу рутинних, неромантичних та іноді навіть неінтелігентних дій. Зворотний бік медалі відкрився, так би мовити. Відчуття, що без нахабної самореклами ти нікому не потрібний. Образа і біль від того, що обставини не дозволяють реалізувати себе. Типовий приклад: щорічно один тільки ВДІК випускає кількадесят кінорежисерів. Імена кінорежисерів, творіння яких доходять до глядача, можна перерахувати по пальцях. Як почувається решта? Можливо, вони могли б зняти не менш талановите кіно, але ми про це не дізнаємося...
"Модна професія". Величезний ризик того, що через
деякий час спостерігатиметься надлишок зовсім не щасливих володарів цієї
професії, а отже, безробіття і жорстка конкуренція. Закон маятника: різкий
підйом - передвісник спаду. Фізики, інженери шістдесятих, економісти
дев'яностих - досить багато похмурих прикладів нелегких доль.
"Професія, що обіцяє "великі гроші".
Виявляється, що не тільки щось обіцяє, але й вимагає чимало: скаженої
працездатності, ризику, товстошкірої невразливості й готовності відмовитися від
багатьох інших важливих для людини речей. Наприклад, біржові гравці мусять
постійно тримати "руку на пульсі" (слухавку біля вуха), приймаючи
інформацію від своїх брокерів на нью-йоркській, токійській біржі... Адже це в
різних часових поясах! Передчасна сивина, захворювання серцево-судинної і
нервової систем...
"Трудові династії", або в загальному випадку
"професія, як у..." . Часи і соціальні обставини, як неважко
відзначити, частенько змінюються - це, так би мовити, перший сюрприз. Другий
сюрприз - той факт, що немає стовідсоткових гарантій спадкоємства здібностей і
схильностей, і навіть якщо хтось схожий на іншого у решті ознак, то саме у
своїх професійних схильностях він може й відрізнятися.
Як вибрати професію до знаку Зодіаку
Як варіант, на сьогоднішній день, можна
вибрати професію за гороскопом, тобто по знаках Зодіаку. Дотримуючись порад
зірок, можна, наприклад, не тільки вибрати собі одяг, парфуми або правильно
побудувати відносини з близькою людиною, але й обрати професію. Тест на
виявлення особистих якостей, при підборі спеціальності так само рекомендується
пройти. Але зараз поговоримо про те, що радять астрологи кожному знаку Зодіаку.
Овен (21 березня - 20 квітня) Має
схильність до керівництва, успішно працює в галузі юриспруденції, хірургії і
військової справи. Інтелектуальний знак. Більшість Овнів - обдаровані оратори і
письменники. Можуть знайти застосування в журналістиці, на радіо і телебаченні.
Не люблять одноманітності та монотонності. Телець (21 квітня -21 травня)
Прагне до матеріального забезпечення і творчого
самовираження. Тельці - прекрасні актори і музиканти, методичних та терплячі
бізнесмени. Колеги їх поважають і цінують. Представники цього знаку відмінно справляються
з розрахунками. Часто віддають перевагу сільськогосподарської професії.
Близнюки (22 травня -21 червня) Люблять поєднання інтелекту
та швидкості реакції. Чудові кравці, дантисти і ювеліри. Схильні до мистецтва,
поезії і мовам. Успішно працюють у сфері торгівлі. Не виносять критики.
Близнюки винахідливі, а також фонтанують ідеями. Рак (22
червня - 22 липня) Чудові кулінари, декоратори, дизайнери інтер'єрів, а так
само педагоги. Їм подобається працювати з дітьми. Працьовиті й акуратні. Раки володіють
творчим підходом до роботи. Найчастіше обирають ту роботу, яка приносить
задоволення і радість. Лев (23 липня -. 23 серпня) Знак, який
жадає поклоніння і любові. Заради цього Леви готові неймовірно багато
працювати. Обожнюють театр. Все, що роблять люди даного знаку, просякнуте
творчістю й оригінальністю. Їм підходить організаторська і суспільна
діяльність. Діва (24 серпня - 23 вересня)
Пунктуальні, завжди тверезо мислять.
Воліють редакторську та дослідницьку роботу. Уважні, добрі доктора, фармацевти,
вчителі. Діви дуже відповідальні. Володіють критичним складом розуму,
акуратністю, точністю, а так само сумлінністю. Терези (24 вересня - 23 жовтня)
Відмінні адвокати, дипломати, церковники. Прагнуть до
гармонії та світу. Серед Терезів багато художників, артистів. Як правило,
віддають перевагу праву. Легко ладнають з людьми, але при цьому не допускають
нервозності й бруду. Скорпіон (24 жовтня - 22 листопада) Люди даного
знаку Зодіаку люблять роботу, яка вимагає складності, багато уяви, сил, волі і
мужності. Тонкі психологи і відмінні хірурги. Часто працюють в технічних,
фізичних, хімічних лабораторіях. Успішні спортсмени. Наполегливі і працелюбні.
Стрілець (23 листопада - 21 грудня) Інтелігентні,
врівноважені, глибокі люди. Прекрасні мислителі і філософи. Вибирають професію
ветеринара, церковника, лектора. Стрільці волелюбні. Обожнюють подорожувати і
часто міняти місце проживання. Козерог (22 грудня - 20 січня)
Представники цього знаку ґрунтовні й завзяті у житті. Чітко рухаються
до поставленої мети. Козероги - старанні й акуратні бізнесмени, ремісники,
архітектори, а також інженери. Мають схильність до фінансової сфери діяльності.
Успішні, скрупульозні і безкомпромісні. Водолій (21 січня -19 лютого)
Люди - генії. Їм підвладна будь-яка професія. Вони наділені
артистичним талантом, гарним смаком, магнетичним тяжінням. У роботі уникають
монотонності і рутини. Щасливі в політичній, науковій і громадській діяльності.
Риби (20 лютого - 20 березня) Практичні
і цілеспрямовані, артистичні, містичні й мрійливі. Більшість людей цього знаку
Зодіаку належать мистецтву. Мають дивну інтуїцію, життєве розумінням. Прекрасні
громадські діячі, викладачі, психіатри, лікарі.
В) Вправа " Реклама професії" (10 хв.) [5] Вчитель. Майбутнє наше залежатиме, в якійсь мірі, від того яку професію ми оберемо. А, головне, чи буде вона улюбленою. Ви вже зробили свій вибір і зараз ми побачимо як добре Ви знаєте свою професію. Завдання для команд - зробити рекламу своєї професії у вигляді заставки на телебаченні, або як рекламний щит. Реклама повинна містити: символ професії; девіз;особливості, які відрізняють її від інших. Ви можете використати при цьому олівці, фломастери, вирізки з журналів і Вашу фантазію. На виконання завдання – 5 хв. (Учасники готуються, через 5 хв. презентують свої роботи.) Обговорення. Які почуття у Вас викликало це завдання? Чим відрізняються Ваші професії? Назвіть, чим вони схожі між собою? З якою метою виконувалася ця вп
Притча "Тачка" – читає вчитель.
Тренер. Існує давня повчальна притча про тачку. Тачка –
просте знаряддя для
транспортування вантажів. Складається із вантажного
кузова, одного або
декількох коліс і рукоятки.
Троє чоловіків, напружуючись щосили, везуть важкі тачки з
каменями.
Перехожий ставить кожному з них те саме запитання:
Що ти робиш?
Перший відповів:
Везу цю кляту тачку.
Другий відповів:
Заробляю собі на хліб.
Третій же мовив:
Будую місто.
Тренер.
Чому в кожного, хто віз тачку були різні відповіді, адже
вони виконували
одну й ту ж роботу?
Які мотиви кожного з них?
Отже, для одного важливо – заробляти гроші, для іншого
робота стає
каторгою, а для когось – це завдання реалізувати себе.
Фотоальбом " Наш клас"
Ми ще маленькі
Наш випускний
Ми вже 5 клас
Святкуємо новий рік
6 клас
Застілля, відпочинок,подорожі- разом.
7клас

Немає коментарів:
Дописати коментар